Olen päässyt joka keväiseen ja syksyiseen karvanlähtöaikaan.. Yebee!! Siitäs saavat äiti ja iskä kun kerran pesivät mut eilen.. Kostoni on oleva karvainen.. Eikä se eilinen pesu riittäny, ne harjas mut tänään.. Voitteko kuvitella.. Tänään jo.. eikä kello ole edes kahdeksaa.. Mä en tajua.. Soittaisin eläinsuojeluun jos äiti ja isi antais puhelimen..

Äiti sanoi eilen että mä joudun tänään vaihtamaan sen kesärenkaat.. Ehkä on parempi että mä teen sen kun ei siitä äitin käsissä tuu mitään.. Mulla se käy tassun käänteessä.. Mennään kuulemma Ukin tyköön vaihtamaan ne kun ne kesärenkaat on Ukin autotallissa. Kerron samalla Ukille eilisestä kauhukokemuksestani.. Ehkä saan nakinpalan tai jotain muuta herkkua.. Ainakin kannattaa kokeilla.. Ukki on aika reilu tyyppi, se ei laita mua vaihtamaan renkaita autoon ja antaa aina olla netissäkin kun oon niillä kylässä.. Viimeksi katottiin snookeria ja selattiin urheilu-uutisia netistä. Me ollaan Ukin kanssa sellasia penkkiurheilijoita, sanoo Mummi.. Mä en kyllä missään penkillä urheile, mä käyn kamuni Elmerin kanssa leikkimässä.. Mummi on tainnu erehtyä että leikitään jossain penkillä.. Noh, kukaan ei oo täydellinen..

Tosiaan, mä meen sitte häiden ajaksi Elmerin tyköön. Sen iskä lupas että pääsen yöksi sen viereen nukkumaan.. Kuulostaa hyvältä.. Ihmettelen vaan että mistä äiti ja iskä saa sitte hyvää ohjelmaa häihin kun mua ei sinne huolita.. Mä olisin takuuvarmasti hyvä järjestämään ohjelmaa.. Omatpahan ovat häänsä sitte kun menevät ohjelman puutteessa pilalle..

Ai niin.. Meinas unohtuu.. Olin eilen äitin ja isin mukana autoilemassa, se oli tosi kivaa.. Oltiin äitin mummun tykönä.. Sillä on yks kissa jonka mä ajoin yläkertaan.. Hihihihiii.. (sori Reeti!) Mummu vähän torus mua mutta eihän se kovasti voi olla vihanen mulle kun oon niiiiiiiiin ihana.. Mä juoksin siellä pihalla häntä suorana, tykkään juosta kovaa ja äiti sanoo että tais tulla uus maastojuoksun ennätys.. Tietty tuli kun mä oon nopein.. Ainakin kun kilpailen iskää vastaan.. Voitan sen mennen tullen..

Nyt mä voisin mennä istumaan kuppini viereen ja kattoa josko joku muistas antaa mulla ruokaa.. Epäilen mutta eihän tässä muutakaan voi.. Jos äiti on oikeen hyvällä päällä, mä voin saada nappuloiden kanssa öljyä tai kananmunan.. NAM. Minä tykkään..